Over ons

Samen betekenis zichtbaar maken

Jobra wil samen met organisaties hun betekenis achterhalen en die zichtbaar maken. Wat maakt hen uniek? In een samenleving waar de druk toeneemt door de continu veranderende omstandigheden is het cruciaal je te onderscheiden van andere organisaties. Jobra helpt identiteit en cultuur te vertalen in naam, huisstijl, interieur en alles wat een organisatie ademt. Dat is ónze toegevoegde waarde.

Samen ontdekken we de echte betekenis van de organisatie en hoe iedereen die beleeft. Daarvoor hebben we de mensen in en rond de organisatie hard nodig. Tijdens de ontdekkingsreis gaat het om zelf doen, zelf ervaren, zelf ontdekken. Door samen te werken merken mensen hoeveel ze voor elkaar kunnen betekenen. Er groeit wederzijds begrip. Herkenning. Nieuwe ideeën. Andere invalshoeken. Kansen.

Over ons

Samen betekenis zichtbaar maken

Jobra wil samen met organisaties hun betekenis achterhalen en die zichtbaar maken. Wat maakt hen uniek? In een samenleving waar de druk toeneemt door de continu veranderende omstandigheden is het cruciaal je te onderscheiden van andere organisaties. Jobra helpt identiteit en cultuur te vertalen in naam, huisstijl, interieur en alles wat een organisatie ademt. Dat is ónze toegevoegde waarde.

Samen ontdekken we de echte betekenis van de organisatie en hoe iedereen die beleeft. Daarvoor hebben we de mensen in en rond de organisatie hard nodig. Tijdens de ontdekkingsreis gaat het om zelf doen, zelf ervaren, zelf ontdekken. Door samen te werken merken mensen hoeveel ze voor elkaar kunnen betekenen. Er groeit wederzijds begrip. Herkenning. Nieuwe ideeën. Andere invalshoeken. Kansen.

Over ons

Samen betekenis zichtbaar maken

Jobra wil samen met organisaties hun betekenis achterhalen en die zichtbaar maken. Wat maakt hen uniek? In een samenleving waar de druk toeneemt door de continu veranderende omstandigheden is het cruciaal je te onderscheiden van andere organisaties. Jobra helpt identiteit en cultuur te vertalen in naam, huisstijl, interieur en alles wat een organisatie ademt. Dat is ónze toegevoegde waarde.

Samen ontdekken we de echte betekenis van de organisatie en hoe iedereen die beleeft. Daarvoor hebben we de mensen in en rond de organisatie hard nodig. Tijdens de ontdekkingsreis gaat het om zelf doen, zelf ervaren, zelf ontdekken. Door samen te werken merken mensen hoeveel ze voor elkaar kunnen betekenen. Er groeit wederzijds begrip. Herkenning. Nieuwe ideeën. Andere invalshoeken. Kansen.


Potentieel beter benutten

Waarom doen we eigenlijk wat we doen? Slechts weinig mensen komen goed tot hun recht in hun werk. Dat merkten wij tijdens onze jaren in het bedrijfsleven. Veel potentieel blijft onbenut, talenten blijven liggen. Dat willen wij helpen veranderen. Niet door te vertellen hoe het moet. Niet door met het zoveelste verander- of verbeterplan te komen. Maar door mensen in organisaties te helpen ontdekken dat ze zoveel méér kunnen. En hen vervolgens daadwerkelijk op weg te helpen om dat te gaan doen.

Zo ervaren medewerkers wat voor hen van waarde is, ontdekken ze zelf welke richting bij hun organisatie past en ontmoeten ze andere organisaties die een rol kunnen spelen. Jobra helpt bij het aanboren en opnieuw tot leven brengen van reeds aanwezig potentieel.


Maatschappelijke impact Jobra: verbinden

De mensen van Jobra zetten hun commerciële ervaring nu in binnen sectoren met een grote maatschappelijke relevantie: onderwijs, zorg, welzijn en (semi-)overheid. Door organisaties te helpen met het realiseren van hun doelen en ze met elkaar én de omgeving te verbinden heeft Jobra impact op de samenleving.

Zo zijn wij trots op een project in Enschede-Zuid waar wij scholen verbonden met een welzijnsorganisatie en een verzorgingstehuis, waardoor buurtbetrokkenheid tot stand kwam. Er groeide echte verbinding in de wijk.

Potentieel beter benutten

Waarom doen we eigenlijk wat we doen? Slechts weinig mensen komen goed tot hun recht in hun werk. Dat merkten wij tijdens onze jaren in het bedrijfsleven. Veel potentieel blijft onbenut, talenten blijven liggen. Dat willen wij helpen veranderen. Niet door te vertellen hoe het moet. Niet door met het zoveelste verander- of verbeterplan te komen. Maar door mensen in organisaties te helpen ontdekken dat ze zoveel méér kunnen. En hen vervolgens daadwerkelijk op weg te helpen om dat te gaan doen.

Zo ervaren medewerkers wat voor hen van waarde is, ontdekken ze zelf welke richting bij hun organisatie past en ontmoeten ze andere organisaties die een rol kunnen spelen. Jobra helpt bij het aanboren en opnieuw tot leven brengen van reeds aanwezig potentieel.

Maatschappelijke impact Jobra: verbinden

De mensen van Jobra zetten hun commerciële ervaring nu in binnen sectoren met een grote maatschappelijke relevantie: onderwijs, zorg, welzijn en (semi-)overheid. Door organisaties te helpen met het realiseren van hun doelen en ze met elkaar én de omgeving te verbinden heeft Jobra impact op de samenleving.

Zo zijn wij trots op een project in Enschede-Zuid waar wij scholen verbonden met een welzijnsorganisatie en een verzorgingstehuis, waardoor buurtbetrokkenheid tot stand kwam. Er groeide echte verbinding in de wijk.

Potentieel beter benutten

Waarom doen we eigenlijk wat we doen? Slechts weinig mensen komen goed tot hun recht in hun werk. Dat merkten wij tijdens onze jaren in het bedrijfsleven. Veel potentieel blijft onbenut, talenten blijven liggen. Dat willen wij helpen veranderen. Niet door te vertellen hoe het moet. Niet door met het zoveelste verander- of verbeterplan te komen. Maar door mensen in organisaties te helpen ontdekken dat ze zoveel méér kunnen. En hen vervolgens daadwerkelijk op weg te helpen om dat te gaan doen.

Zo ervaren medewerkers wat voor hen van waarde is, ontdekken ze zelf welke richting bij hun organisatie past en ontmoeten ze andere organisaties die een rol kunnen spelen. Jobra helpt bij het aanboren en opnieuw tot leven brengen van reeds aanwezig potentieel.


Maatschappelijke impact Jobra: verbinden

De mensen van Jobra zetten hun commerciële ervaring nu in binnen sectoren met een grote maatschappelijke relevantie: onderwijs, zorg, welzijn en (semi-)overheid. Door organisaties te helpen met het realiseren van hun doelen en ze met elkaar én de omgeving te verbinden heeft Jobra impact op de samenleving.

Zo zijn wij trots op een project in Enschede-Zuid waar wij scholen verbonden met een welzijnsorganisatie en een verzorgingstehuis, waardoor buurtbetrokkenheid tot stand kwam. Er groeide echte verbinding in de wijk.

“Na jaren te hebben gewerkt bij grote multinationals is het begrip succes voor mij relatief geworden. Succes betekent geluk, niet alleen voor jezelf, maar ook voor jouw hele organisatie.” Contact > 

“Na jaren te hebben gewerkt bij grote multinationals is het begrip succes voor mij relatief geworden. Succes betekent geluk, niet alleen voor jezelf, maar ook voor jouw hele organisatie.” Contact > 

“Na jaren te hebben gewerkt bij grote multinationals is het begrip succes voor mij relatief geworden. Succes betekent geluk, niet alleen voor jezelf, maar ook voor jouw hele organisatie.” Contact > 

De krachten achter de organisatie

Achter elk goed bedrijf staat een krachtig team. Graag stellen wij ons voor:

John Overmeer

‘In mijn leven leerde ik de kracht van “betekenis” kennen. Ik was werkzaam als marketeer in New York en later bij Wehkamp en Nedap. Ik werkte samen met succesvolle bedrijven en personen. Voor mijzelf is succes een relatief begrip geworden. Het betekent eigenlijk “geluk”. Wanneer veel mensen gelukkig zijn heb je dus een succesvolle organisatie, kun je stellen. Wanneer mensen bereid zijn om samen tot de kern te gaan, samen te ontdekken wat hun betekenis echt is kunnen ze hun talenten het best inzetten. En dus succesvol en gelukkig worden.

Maatschappelijke organisaties hebben de kracht de samenleving te veranderen. Hierbij helpen, verbinden en inspireren – dát is mijn persoonlijke drijfveer.’


John Overmeer

‘In mijn leven leerde ik de kracht van “betekenis” kennen. Ik was werkzaam als marketeer in New York en later bij Wehkamp en Nedap. Ik werkte samen met succesvolle bedrijven en personen. Voor mijzelf is succes een relatief begrip geworden. Het betekent eigenlijk “geluk”. Wanneer veel mensen gelukkig zijn heb je dus een succesvolle organisatie, kun je stellen. Wanneer mensen bereid zijn om samen tot de kern te gaan, samen te ontdekken wat hun betekenis echt is kunnen ze hun talenten het best inzetten. En dus succesvol en gelukkig worden.

Maatschappelijke organisaties hebben de kracht de samenleving te veranderen. Hierbij helpen, verbinden en inspireren – dát is mijn persoonlijke drijfveer.’


Hannelore Korsman

‘Om mij heen zag ik vaak groepen mensen die vergeten werden. Hierdoor hadden ze kwalitatief een veel minder mooi leven dan ze zouden kunnen hebben. Als ontwerper wil ik voor deze mensen de persoon zijn die hun problemen of wensen opmerkt en ze serieus neemt, voornamelijk binnen de zorg en het onderwijs. Ik wil hen creatieve oplossingen bieden en uiteindelijk een stukje gelukkiger laten leven.’


Hannelore Korsman

‘Om mij heen zag ik vaak groepen mensen die vergeten werden. Hierdoor hadden ze kwalitatief een veel minder mooi leven dan ze zouden kunnen hebben. Als ontwerper wil ik voor deze mensen de persoon zijn die hun problemen of wensen opmerkt en ze serieus neemt, voornamelijk binnen de zorg en het onderwijs. Ik wil hen creatieve oplossingen bieden en uiteindelijk een stukje gelukkiger laten leven.’


Melle Dotinga

‘Docent drama, acteur, daarna kort in de commercie bij de krant. Vervolgens als copywriter en creative director gewerkt in de reclame. Ik ontwikkelde corporate en werkgeversmerken als KLM, Belastingdienst, Rabobank en vele andere. Creative director, script- en copywriter van films, teksten, blogs, boeken.

Boven alles ben ik inspirator. Ik help mensen hun betekenis ontdekken en die van de organisatie. Ik ben ‘gangmaker in kernwaarden’. Daarbij richt ik me op jeugd- en ouderenzorg, onderwijs, welzijn, ngo’s en publieke organisaties. Het wordt tijd dat we de waarde van die organisaties herontdekken. Waar mensen met mensen werken wordt echt en serieus waarde toegevoegd. Die mensen moeten we veel meer waarderen. Daarom kies ik voor participerende werkvormen.’

Melle Dotinga

‘Docent drama, acteur, daarna kort in de commercie bij de krant. Vervolgens als copywriter en creative director gewerkt in de reclame. Ik ontwikkelde corporate en werkgeversmerken als KLM, Belastingdienst, Rabobank en vele andere. Creative director, script- en copywriter van films, teksten, blogs, boeken.

Boven alles ben ik inspirator. Ik help mensen hun betekenis ontdekken en die van de organisatie. Ik ben ‘gangmaker in kernwaarden’. Daarbij richt ik me op jeugd- en ouderenzorg, onderwijs, welzijn, ngo’s en publieke organisaties. Het wordt tijd dat we de waarde van die organisaties herontdekken. Waar mensen met mensen werken wordt echt en serieus waarde toegevoegd. Die mensen moeten we veel meer waarderen. Daarom kies ik voor participerende werkvormen.’

Ellen Swelheim

‘Ik ontwerp vanuit de liefde die ik voor het ontwerpvak heb. Dit zie je terug in mijn ontwerpen. Ik streef ernaar om visuele uitingen te maken die sprekend zijn. Beelden die net wat meer zeggen als je goed kijkt. Beelden die aansluiten op de doelgroep en een passende emotie oproepen. Bij Jobra ben ik verantwoordelijk voor de grafische vormgeving.’


Ellen Swelheim

‘Ik ontwerp vanuit de liefde die ik voor het ontwerpvak heb. Dit zie je terug in mijn ontwerpen. Ik streef ernaar om visuele uitingen te maken die sprekend zijn. Beelden die net wat meer zeggen als je goed kijkt. Beelden die aansluiten op de doelgroep en een passende emotie oproepen. Bij Jobra ben ik verantwoordelijk voor de grafische vormgeving.’


De krachten achter de organisatie

Achter elk goed bedrijf staat een krachtig team. Graag stellen wij ons voor:

John Overmeer

‘In mijn leven leerde ik de kracht van “betekenis” kennen. Ik was werkzaam als marketeer in New York en later bij Wehkamp en Nedap. Ik werkte samen met succesvolle bedrijven en personen. Voor mijzelf is succes een relatief begrip geworden. Het betekent eigenlijk “geluk”. Wanneer veel mensen gelukkig zijn heb je dus een succesvolle organisatie, kun je stellen. Wanneer mensen bereid zijn om samen tot de kern te gaan, samen te ontdekken wat hun betekenis echt is kunnen ze hun talenten het best inzetten. En dus succesvol en gelukkig worden.

Maatschappelijke organisaties hebben de kracht de samenleving te veranderen. Hierbij helpen, verbinden en inspireren – dát is mijn persoonlijke drijfveer.’


Hannelore Korsman

‘Om mij heen zag ik vaak groepen mensen die vergeten werden. Hierdoor hadden ze kwalitatief een veel minder mooi leven dan ze zouden kunnen hebben. Als ontwerper wil ik voor deze mensen de persoon zijn die hun problemen of wensen opmerkt en ze serieus neemt, voornamelijk binnen de zorg en het onderwijs. Ik wil hen creatieve oplossingen bieden en uiteindelijk een stukje gelukkiger laten leven.’


Melle Dotinga

‘Docent drama, acteur, daarna kort in de commercie bij de krant. Vervolgens als copywriter en creative director gewerkt in de reclame. Ik ontwikkelde corporate en werkgeversmerken als KLM, Belastingdienst, Rabobank en vele andere. Creative director, script- en copywriter van films, teksten, blogs, boeken.

Boven alles ben ik inspirator. Ik help mensen hun betekenis ontdekken en die van de organisatie. Ik ben ‘gangmaker in kernwaarden’. Daarbij richt ik me op jeugd- en ouderenzorg, onderwijs, welzijn, ngo’s en publieke organisaties. Het wordt tijd dat we de waarde van die organisaties herontdekken. Waar mensen met mensen werken wordt echt en serieus waarde toegevoegd. Die mensen moeten we veel meer waarderen. Daarom kies ik voor participerende werkvormen.’


Ellen Swelheim

‘Ik ontwerp vanuit de liefde die ik voor het ontwerpvak heb. Dit zie je terug in mijn ontwerpen. Ik streef ernaar om visuele uitingen te maken die sprekend zijn. Beelden die net wat meer zeggen als je goed kijkt. Beelden die aansluiten op de doelgroep en een passende emotie oproepen. Bij Jobra ben ik verantwoordelijk voor de grafische vormgeving.’